ConversieOnline Logo
Case

Zo schaalden we een bestaande Ads-structuur 25 keer op

Specialisatie

SEA (Google Ads)

Klant

Dutch Performance Products
Dutch Performance Products focust zich op het leveren van hoogwaardige, prestatiegerichte producten voor auto’s, motoren en andere voertuigen

Mooie resultaten

Omzetgroei via Google Ads 509%
Meer Bestellingen 123,36%
Toename in relevant verkeer 57%
Budgettoename + 633%

Over Dutch Performance Products

Dutch Performance Products levert hoogwaardige additieven, oliën en reinigingsmiddelen voor de automotive markt. Het is een technisch bedrijf met veel kennis van zaken, dat producten verkoopt aan klanten die precies weten wat ze nodig hebben. Geen standaard webshop dus, maar een serieuze speler in een niche waar performance telt.

De uitdaging

De campagnes liepen, de structuur stond, en ze wisten precies wat ze deden. Maar op een gegeven moment hield het op: de cijfers bleven hangen, terwijl er wél potentie was om door te groeien. Ze waren dus niet op zoek naar iemand die het opnieuw ging uitleggen, maar naar iemand die mee kon denken over hoe ze konden opschalen. En dat bleek lastiger dan gedacht.

Hoe wij dit aanpakken?

Geen lange verhalen, alleen het echte werk. Plan een kennismaking in en wij vertellen hoe ook jij kunt winnen.

Resultaat

Niet lang na de start begon het verschil zichtbaar te worden. Binnen een maand gingen de conversies al flink omhoog, en sindsdien is het in een stroomversnelling gekomen. De groei is niet alleen in aantallen, maar ook in kwaliteit: meer relevante bezoekers, betere bestellingen en schaal die echt werkt.

Wat begon met een zoekvraag naar ‘hoe gaan we verder groeien’, is uitgegroeid tot een samenwerking die inmiddels al meer dan 3 jaar loopt.

“Toen we met Ads begonnen, liep het gewoon goed. Alleen: het groeide niet meer. We zaten tegen een plafond aan. We wilden door, maar dat lukte niet op eigen kracht. Sinds we met Chris werken, is dat compleet veranderd. Binnen een maand gingen we al keer vijf in conversies, en inmiddels zitten we op 25 keer zoveel.

Wat ik sterk vind: hij weet echt waar hij het over heeft. En hij is altijd op de hoogte van wat er speelt in Google Ads. Als er iets nieuws is, weet hij het. En hij weet ook wat wél werkt en wat je beter kunt laten.

Wat ik ook prettig vind, is dat hij verder kijkt dan alleen Ads. Je kunt gewoon sparren over andere dingen. Website, strategie, e-mail... Hij weet waar je op moet letten. Dat is handig.

Conversie Online denk inmiddels op veel vlakken mee. Ze helpen niet alleen met de uitvoering, maar ook met het grotere plaatje.”

Julian
Eigenaar Dutch Performance Products

Til jouw marketing naar een Champions League niveau

Data gedreven

Soms is het nodig om tijdelijke tekst te plaatsen om een idee te krijgen hoe de tekst op de website eruit ziet.

10+ jaar ervaring

Soms is het nodig om tijdelijke tekst te plaatsen om een idee te krijgen hoe de tekst op de website eruit ziet.

Groot netwerk

Soms is het nodig om tijdelijke tekst te plaatsen om een idee te krijgen hoe de tekst op de website eruit ziet.