Het merk ‘Masgun’ is ontstaan vanuit een prangend probleem, namelijk: spierpijn en blessures. Iedere sporter kent het wel; je zit in een goede flow totdat je wordt afgeremd door spierpijn of erger nog een vervelende blessure.
De mannen van Conversieonline.nl vonden dat dit maar eens afgelopen moest zijn en onderzochten de mogelijkheden van massageapparaten. Na verschillende producten getest te hebben bleken massageguns de perfecte oplossing te zijn voor ons probleem.
Al snel kwamen we erachter dat we lang niet de enige in Nederland waren die een oplossing zochten voor dit veelvoorkomende probleem. Vanaf dat moment was het merk ‘Masgun’ geboren.
Massageguns zijn nog een relatief nieuw product. Eén van de grootste uitdagingen van Masgun is dus ook het creëren van een nieuwe marktvraag.
Enerzijds hebben massageguns bij het kleinere publiek al aan bekendheid en populariteit gewonnen; er bestond dus al een kleine relevante zoekvraag. Anderzijds moest het grotere publiek nog steeds kennismaken met dit nieuwe product.
Wij houden van dit soort uitdagingen en zijn op basis van bovenstaande informatie direct aan de tekentafel gaan zitten om een strategie uit te tekenen.
Een onderdeel van deze strategie was het doen van onderzoek naar de grootte van deze markt. Via verschillende betaalde tools konden wij goede inschattingen doen over de doelgroepgrootte voor deze nieuwe webshop.
Vervolgens zijn wij gaan analyseren en documenteren waar de doelgroep momenteel op zoekt. Zodra dit klaar was wisten we precies waarop we onze content moesten focussen.